onsdag 10 april 2024

Patetiska försök att "uppfostra" FL.

 Var väl vad han som hade denna blogg tidigare hade som "ambition". Vi på FL låter oss inte "uppfostras" av någon dock. Har man problem med vårat eminenta forum så låter man helt enkelt bli att skriva där eller ens vistas på FL. 


Allraminst låter vi oss kuvas av sunkiga män med dålig kvinnosyn, eller av rasistiska SD-röstare (ofta samma skrot och korn). Ett tag, för ett antal år sen, var det ett jävla gnäll på en del SD:are att vi inte hade "yttrandefrihet" på FL. Ändå hade vi ganska högt i tak för vad vi lät dem skriva. Men vissa ville gå över gränsen och uttrycka sig rent rasistiskt och med hat mot meningsmotståndare, något som vi givetvis behövde sätta P för. 

En av våra favoritmedlemmar, ingen nämnd, har varit en sann förkämpe för att hålla rasism och intolerans borta från forumet. Därför valde vi att ge denne eminente medlem frikort till att få skriva vad som helst, även sådant som för andra medlemmar är regelbrott. Ja, om någon medlem ens säger emot denne medlem, så riskerar denne att ryka från forumet, Hur mycket betalt denne medlem får av oss låter vi vara osagt, men lön efter prestation, är det minsta vi kan säga.

Vi skulle önska att fler medlemmar kunde ta fighten mot rasism, intolerans, hat och misogyni på ett mer aktivt sätt. Den tidigare bloggaren här trodde i sin naivitet att han skulle bli mer accepterad på vårt forum bara för att han "hade slutat rösta på SD", men vi kan säga att den här personens åsikter och personliga stil överlag var skäl för oss att porta honom gång efter annan. Folk av hans sort, som gör en stor grej av att han minsann "säger vad han tycker och tänker", är ett big no no för oss, särskilt då det denne man tycker och tänker gör flera av våra favoritmedlemmar arga och upprörda.

Och det är ju ni som bestämmer hur ni vill att forumet ska vara. 



3 kommentarer:

  1. Du har skrivit att den här medlemmen, som hade bloggen innan, är "oskadliggjord". Kan du förklara närmare vad du menar med det? Jag tror det är fler än jag som undrar. Jag, som hatar folk som lever utanför samhället och i utanförskap, av vilka anledningar det än vara må, anser att de skulle skickas på arbetsläger i Sibirien och inte få komma tillbaka till civilisationen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej- Jag vill inte gå närmare in på vad jag menar med "oskadliggjord" och jag anser inte att det är något jag behöver förklara närmare. Det viktiga är att personen inte reggar sig på forumet igen och sprider sin farsot. Ja, jag delar ditt hat, och människor som har t.ex. missbruk i bagaget är för mig människor som inte borde finnas någonstans i samhället, bland oss civiliserade människor. Jävla patrask och avskräden, MILT sagt.

      Mvh moderatorn

      Radera
    2. Jag bör kanske tillägga att den här personen inte är vid sunda vätskor. Han har utvecklat en mental besatthet av just Familjelivs forum. Och jag bävar för vad personen hade kunnat sätta i sta med om inte jag hade stoppat honom i tid.

      Mvh Moderatorn

      Radera

Vad som trots allt lockar folk till FL..

 och får dem att vilja stanna där är bland annat:   1. Forumet har vit bakgrund och ett enkelt upplägg som gör att det känns som ett enkelt ...