lördag 4 maj 2024

Tagit en Treo och ett stort glas mjölk.

 och nyktrade till ganska bra. Har använt Treo som "medicin" vid baksmälla sedan jag var yngre, alltid med upplevelsen av att bli nyktrare och fräschare. Ber om ursäkt om jag skrev lite dumt på fyllan, men inför alkoholen är vi väl "alla lika", hehe.


Några som kommenterat här har skrivit att jag borde hålla mig nykter och ha högre moral. Men snälla nån, högre moral, det är ju NI, våra favoritmedlemmar på FL som har varit med och bestämt vilken moral vi ska ha, Samtidigt som jag säger som en del andra, vad är moral och vem bestämmer det? Har vi inte alla vår egen moral och våra egna uppfattningar om vad som är rätt och fel, föredömligt och förkastligt? I det tidigare Sverige, där en majoritet svenskar var kristna, fanns en sorts gemensam moral som utgick från Bibelns ord. Idag är de flesta svenskar ateister, dvs icke-troende och då får man ha vilken moral man vill.


Ni, våra favoritmedlemmar på FL är ju både feminister och ateister, dvs ni förespråkar jämställdhet samtidigt som ni anser att religion är något som inte hör hemma i vårt sekulariserade samhälle. Då borde väl mina ord falla i god jord hos er, kan man tycka. Den tidigare hatbloggaren här, sa sig vara troende på en god Gud. Men hans agerande på Familjeliv visade väl mest att han dyrkade Hin håle.

Hin håle brukar ju också vara något som Kaffedraken kallar sig i vissa trådar. Ja, detta är i sanning Satans hantlangare, som har ondska som paradgren. Jag har lite lutning åt den sorts satanism som Anton LaVey, "Church of Satan" förespråkade i vissa delar. Men då handlar det mest om de aspekter som menar att människan ska se till att må bra för egen del och inte ha empati för vissa svaga grupper i samhället, som dessa "cry-me-a-river", offerkoftepatrask till incelmän som härjar på vårt forum.

Nu visade det sig att denne patetiske f.d. alkis reggat ett nytt konto på FL, men vår eminente och skarpsynte medlem Clumsysmurf såg till att avslöja honom. Om du, smurfen, läser detta så vill vi att du ska veta att du verkligen är en av våra favoritmedlemmar. Du är oumbärlig för oss och vi hoppas att du stannar på forumet under lång tid framöver. Vi kommer att betala dig en större summa pengar om du fortsätter med ditt fantastiska jobb! :) 

Vi älskar sådana som dig och du ska inte bli förvånad om vi när som helst erbjuder dig att bli moderator på forumet. Du har hängt med länge, är garvad och "gammal i gamet" och ser tendenser hos medlemmar som många andra blundar för eller inte har intelligens eller bedömningsförmåga nog att se. 

Ha en fortsatt trevlig helg, nu blir det lite Jägermeister för att "trappa ned", funkar ju också utmärkt som hostmedicin, hehe.





4 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden :) Jag gör var jag kan, och älskar er moderatorer som har gått in i alla år för att göra forumet till det kvinnovänliga forum det är. Jag har visserligen mina åsikter om feminism, men som den dubbelnatur jag är hjälper jag gärna till med att försöka rensa forumet från dessa patetiska incelmän.

    Mvh Klantsmurfen.

    SvaraRadera
  2. JA! Gör Clumsysmurf till moderator. Det borde ni gjort för längesen! Jag älskar hans inlägg där han citerar och kommenterar :)

    Mvh kärringen på FL.

    SvaraRadera
  3. Ehrrmm, kan jag få komma med en lite "kontroversiell" åsikt i sammanhanget? Jag tycker faktiskt ni går för hårt åt dessa stackars tragiska män. Alla är vi inte mer än människor och jag tycker du är alldeles för hård i tonen mot dessa, de kanske inte har haft lika bra liv som du och jag. Jag tycker inte man ska döma någon förrän man gått en mil i dennes skor.

    Så nu fick jag det sagt och förbereder mig för en shitstorm..

    Mvh Simpy Cucksson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och hur FAN har du mage att ta dessa avskräden och avarter till "män" i försvar? Förstår du vilket digert och otacksamt jobb vi moderatorer gör på FL med att se till att kvinnorna där får vara fredade? Om du sätter dig upp mot detta så är du förmodligen själv en incel eller ofrivilligt ensam förlorartyp. Jag hoppas du snart kommer på bättre tankar och börjar visa oss som driver forumet lite uppskattning och tacksamhet för att vi går i bräschen för feminismens ideal och ökad jämställdhet. Jag tänkte först ta bort din kommentar men låter den stå som ett varnande exempel på folk som inte förstår bättre.

      Mvh Moderatorn

      Radera

Vad som trots allt lockar folk till FL..

 och får dem att vilja stanna där är bland annat:   1. Forumet har vit bakgrund och ett enkelt upplägg som gör att det känns som ett enkelt ...