fredag 3 maj 2024

Ni kanske har undrat

 varför modereringen på FL ibland lämnar en del i övrigt att önska. Två av våra moderatorer gillar att dricka sig fulla, men de är inte fördenskull alkoholister. Och när de är på kanelen kan modereringen bli lite konstig. Om du har varit med om att få inlägg borttagna utan att förstå varför, så kan det vara en av dessa moddar som varit på fyllan.


FL tillåter moderatorer att vara berusade när de modererar, eftersom det hjälper dem att kunna koppla bort samvetet och moderera mer för nöjes skull, med en viss promille i kroppen är det lättare för dem att "tänka bort" hur den som får sina inlägg borttagna eller blir avstängd kan tänkas reagera på det. Jag låter det vara osagt om dessa två moderatorer även går på "tyngre grejor", eftersom vi är måna om deras integritet och inte önskar att de ska råka i klammeri med rättvisan, men man använder de medel som kan tänkas behövas för att göra ett mer partiskt jobb.

Ni må tro att det skrattas och fnissas mycket här på FL-redaktionen på Kungsgatan 44 i Sthlm. Vi har roligt när vi modererar och vi skrattar högt åt de arga mail vi får till supporten, där ilskna medlemmar som blivit avstängda får raseriutbrott på oss. Vi vet att vi kan hålla på som vi vill utan att behöva drabbas av konsekvenser. Eller det vet vi väl inte, men vi har ju kunnat hålla på som vi gör i alla år och gått fria, så varför inte fortsätta?


Ha det gott i solen och drick med måtta. Sup och svälj, trevlig helg!!!



5 kommentarer:

  1. FL måste vara den mest oseriösa sajten någonsin. Eller är du verkligen moderator eller är det någon som driver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är moderator på FL och jag står för det jag skriver.

      Radera
  2. Hej. Jag kräver att få tillbaka min blogg! Du körde med utpressning för att kunna överta den. Om jag inte får tillbaka den kommer jag att lämna kommentarer på varje inlägg du skriver. Men du bekräftar i varje inlägg du skriver hur jävla ruttet och oseriöst FL:s forum är. Kanske bra så att folk fattar vad ni håller på med. Mvh Carolatom07

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carolatom07. Jag är villig att kompromissa, som den ödmjuka person jag trots allt är. Om du swishar 15 000kr till 073 7904502 eller sätter in på kontonr. 13.212.858-9 så får du tillbaka bloggen. Senast 10:e Maj ska pengarna vara överförda. Mvh Moderatorn

      Radera
    2. Jag ska swisha 15 000 redan på Måndag. Hoppas du står för ditt ord!! //Carolatom07

      Radera

Vad som trots allt lockar folk till FL..

 och får dem att vilja stanna där är bland annat:   1. Forumet har vit bakgrund och ett enkelt upplägg som gör att det känns som ett enkelt ...