måndag 6 maj 2024

Datorn på vilken vi skapade FL:s ursprungliga design.

 Ännu mera nostalgi. Ni kanske har anat det, men i forumet Familjelivs "barndom" hade vi ingen budget att tala om, vi hade inte ens råd med det senaste i datorväg. "Gamla" Familjelivs design är skapad med denna gamla "brödburk", en Commodore 64 med endast 64Kb RAM-minne. Ändå lyckades vi få till en för den tiden högklassig design på sidan. Jag har för mig om att tidigare nämnda cyber-Patrik var med redan i början, men jag kan minnas fel.



Som ni förstår var vi tvungna att senare, när sidan var designad, använda oss av en emulator för att kunna använda det vi skapade på C64:an på en Pentium.



1 kommentar:

  1. Kul! Jag har fortfarande både min Commodore 64 och Amiga 500 kvar i garderoben. Underskattade datorer, visserligen med mycket begränsat minne, men man kunde göra rätt mycket på dem ändå. För egen del spelade jag väl mest spel.

    Vad använde ni för program för att designa sidan?

    Mvh Mr.Z

    SvaraRadera

Vad som trots allt lockar folk till FL..

 och får dem att vilja stanna där är bland annat:   1. Forumet har vit bakgrund och ett enkelt upplägg som gör att det känns som ett enkelt ...