tisdag 30 april 2024

Vi behåller nog Kaffedraken trots allt.

 Ja, vi har ju nu fått en finansiär till vårt eminenta forum, en kändis som synts en del i en populär dokusåpa tidigare. På det skrev jag tidigare att vi nu kanske skulle kunna avpollettera Kaffedraken och några andra misogyna män från FL. Men när jag ser hur Kaffedraken startar tråd efter tråd och hur många faktiskt svarar i hans trådar, så inser jag att han trots allt är ovärderlig för oss. Jag menar med det inte att vi på något sätt är okej med hans sunkiga kvinnosyn, men vi lär behöva honom för att trafiken till forumet och deltagandet i diskussioner ska kunna hållas på en stadig nivå.

Som vissa av er kanske redan märkt tar vi numer även fasta på Kaffedrakens anmälningar av inlägg och kanske är du en av dem som fått inlägg borttagna i diskussioner med honom. Detta gör vi för att Kaffedraken ska lockas att stanna kvar på forumet, inte för att vi inte gillar era svar till honom. Men när KD ser att hans anmälningar går igenom, så upplever han att vi bedömer rättvist och opartiskt (något vi i regel inte alltid gör) och då fortsätter han starta trådar som får många svar.

Ni har nog kunnat ana att KD är till viss hjälp för oss att kunna fortsätta ha råd att driva forumet, och här erkänner jag, en av moderatorerna på FL, att så faktiskt är fallet. Även Peterheter och Karl Alexander lockar många att svara i deras trådar, därför är vi tveksamma till att porta dessa från forumet. Vi får se hur mycket pengar den här kändisen bistår oss med, det är väl det som är avgörande i det långa loppet.

Ha det gott och njut av vårvärmen.

Trevlig valborg!!


3 kommentarer:

  1. Det är en stor skam för FL att ni känner att ni måste ha honom på forumet för att det ska "överleva". Jag deltar aktivt i kampen mot misogyna män, så med detta så känns det faktiskt inte som att ni står på våran sida i detta. Jag överger nu FL och hoppas att flera gör det, som en markering att det här är inte ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej! Stanna kvar på forumet för guds skull. Du behövs där. En liten gratifikation på 5000kr kanske kan locka dig att stanna kvar? Jag skrev att vi inte på något sätt försvarar misogyna män, du måste tro oss på våra ord!!

      Radera
  2. Detta har jag förstått hela tiden! Jag är en mer "neutral" FL-medlem som inte ställer mig vare sig på den ena eller den andra sidan i detta meningslösa könskrig. Men att ni inte fattar sambandet med att ni på löpande band stänger av personer, främst män som inte har feministiska och/ eller manshatande åsikter och det att vissa anmäler inlägg så fort de känner sig kränkta eller illa berörda, och att forumet har förlorat merparten av sina tidigare aktiva medlemmar är verkligen tragikomiskt! Som man bäddar får man ligga, är det uttrycket bekant för dig?

    Mvh Kreddie F.

    SvaraRadera

Vad som trots allt lockar folk till FL..

 och får dem att vilja stanna där är bland annat:   1. Forumet har vit bakgrund och ett enkelt upplägg som gör att det känns som ett enkelt ...