Underskatta aldrig någons intelligens.

 Även om vissa män på FL beter sig som rövhattar, är hatiska och misogyna (eller upplevs vara det), bör man inte alltid avfärda dem som dumhuvuden eller personer med lägre intelligens. Att ha negativa åsikter och upplevelser om/ av kvinnor, är just bara personernas åsikter och säger inget om hur smarta de är i övrigt. Vi har ju också sett hur en del av dessa män försöker linda in sitt kvinnoförakt i något som ska se ut som att det inte är det. Just de här försöken med att linda in och försöka dölja egenskaper, visar att det är människor som tänker och jobbar på att kunna göra sina åsikter mer legitima och gångbara.

Faktiskt så är det inte så ovanligt att intelligenta människor hyser en del tvivelaktiga åsikter. Läser vi t.ex. Mein Kampf av Adolf Hitler så framgår det när man läser boken att det här är en tänkande och reflekterande person som jobbar med huvudet. Därför ska man aldrig underskatta folk som kan upplevas som "idioter". En människa kan för övrigt vara högutbildad och ändå hysa sjaskiga åsikter och ha ilska och hat inom sig. Utbildning gör människor mer upplysta och kunniga, men det som sitter i personligheten sedan barndomen och uppväxten har en tendens att "sitta som berget", och personlighet och djupt rotade egenskaper går inte alltid att "utbilda bort".

Män med sunkig kvinnosyn på FL, kan nog upplevas som svagbegåvade och lata och overksamma människor, men man ska aldrig ta något för givet. Särskilt inte när man inte vet vad för person som figurerar bakom det anonyma nicket. Det är lätt att avfärda en man med dålig kvinnosyn som en "loser" på alla plan, men kan vi alltid vara säkra på vår sak?

Ibland kan jag träffa på människor som vid ett första intryck verkar ganska korkade och flegmatiska, men när man lär känna dem lite närmare kan de visa sig vara kloka och reflekterande människor. Allt är inte vad det ser ut att vara, är det jag vill komma fram till. Precis som att allt som glimmar inte är guld.

Så vi bör vara försiktiga innan vi underskattar någon.



Kommentarer

  1. Nätkrigare överlag är 9 gånger av 10 fega uslingar som inte skulle våga stå för det de skrivit IRL. Jag tror inte
    man behöver vara rädd för dem. Jag kommer iallafall fortsätta bemöta sunkiga män med kvinnoförakt på FL. Skulle
    någon av dem dyka upp utanför min dörr ringer jag polisen. Men jag har gått kampsport så jag kan även försvara mig
    om det skulle behövas.

    Audit Anne

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte det är någon som helst fara. Dessa män orkar inte ens anstränga sig för att göra sig attraktiva och mer gångbara hos kvinnor, tror du då att de skulle orka anstränga sig för att få tag på oss? Jag bedömer den risken som vääääldigt liten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Jag ser att

Hej och välkommen till moderatorns blogg.

Att pendla mellan hybris och självförakt.